Tuesday, September 25, 2012

kelebihan Al-Quran

Sebuah kisah benar yg berlaku pada 2004. Seorg pemuda kristian dari Borneo yg samseng tersentuh hatinya bila mendengar bacaan Quran dari CD yg dibaca oleh Syeikh Mishary Rashid Al-Afasy.

Kisahnya bermula tatkala dia dpt melanjutkan pelajaran di sebuah IPTA. Tiap2 pagi sebelum subuh CD bacaan Quran dari Syeikh Mishary Rashid Al-Afasy di pasang. Hatinya tertanya apatah 'lagu' yg begitu indah ini. lalu dijumpanya AJK masjid tersebut. setelah diberitahu bahawa lagu yg dipasang itu ialah ayat-ayat Quran, lantas dia tdk mahu mendengarnya lagi.

Tapi hatinya tdk dapat menahan dari mendengar ayat quran itu pada setiap pagi sebelum subuh, sehingga sanggup bangun awal pagi dan mandi semata2 utk mendengar ayat quran bacaan dari Syeikh Mishary Rashid Al-Afasy itu. akhirnya beliau berjumpa dengan AJK masjid tersebut utk meminjam CD quran itu. tapi AJK masjid tersebut telah menasihatkannya terlebih dahulu supaya perlu menjaga CD itu dan mendengarnya dalam keadaan yg bersih dan tdk boleh dibawa ke tempat2 kotor.

pemuda itu selalu mendengar CD tersebut dan mengasingkan diri dari kawan2nya yg lain. antara ayat yg selalu diulang2 olehnya ialah ayat 33-35 dari surah Abasa, dari juz 30. ayat tersebut begitu kesan kepada jiwanya. lantas dia pergi berjumpa dengan AJK masjid td, dan terus dibawa berjumpa dengan pensyarah lantas mengucap 2 kalimah syahadah. itulah diantara mukjizat dan kelebihan al-quran. ianya dapat mengetuk hati seseorg walaupun hanya mendengar bacaan

. -seperti yg diceritakan oleh Ustaz Muhammad Shakirin di Surau ar-Rahmah, seksyen 8, Shah Alam, 22/9/2012.


1 comments:

Anonymous said...

SUBHANALLAH..

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons